BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Pages

Friday, 18 November 2011

keb0sanan melanda, rindu p0n turut melambai!

Salam k0rg... slmat mlam... k0rg daa td0q ka?
urrmmm... siyes arie niyh kte asew b0san y t'amat sgt2... 
kte asew induw cgt2 ngn kwn2 kte... especially m'ber kte tme kte nursing dlu...
kte asew induw cgt2 ngn d0rg... law bleyh kte nk cgt jmpe drg kt kuantan...
tp, 2 laaa... mse x mngizinkan... insyaAllah, 1 ari 9t kte akn jmpe jgak k...
kte nk share sket gmbr kte ngn drg tme kte nursing...
induw cgt2 saat 2... ni la antaranya... =(

ni laa antara nye... gmbr ni mek sya y edit... <3
l0ve y0u n misS y0u 0weyzz!
ni 1 lg... gmbr niyh kte y edit... induw sgt2 time niyh... =(


Urrmmm... niyh plak gmbr y kte edit td...
kte bkn induw kt kwn2 nursing kte je... kte indu jgak kt kwn kte y len...
daq rtt at 2-2, daq clz sme n m'ber sk0lah...
s0, stkt niyh je laa y kte mmpu utk edit... =)
kte induw k0rg...!


stkat niyh je la y kte mmpu cel0teh... jari jemari daa leteyh, tgk0k p0n daa saket, mata p0n daa kuyu...
huhuhuhu... 0key laa, kte st0p smpai cnie dlu ae...
s0k, 0r bile2 kte cel0teh lg ae....

Slamat mala m sume!
sweEt drEamzz sume....
tata, titi, tutu....
Assalamualaikum.... =)

Wednesday, 16 November 2011

kini, update sudaaa...

salam... huh! lme nye laa kte dh x update bl0g kte niyh... hehehe...
k0rg sume wt pe? pe kba? shat ke? arap2 baik sumenye...
erm... right n0w niyh kte ngh cuti sem... sbulan lebeyh... =)
18.12 niyh kte dh ms0k stdy blik...
19.12 ni adlh ari y pling kte tak0t... nk taw x ape ade ngn tarikh 2?
errmm... k0rg agk2 pe dye? msti taw en?
lpz cuti sem n nk nek sem ape k0rg akn hadapi?
amek "RESULT" time 2! tak0tnye laa asew! =( 
k0rg msti ade prasaan cm kte asew kn?ermm...

"Ya Allah... ampunilah segala d0sa2ku, ibubapa, keluarga, kaum muslilimin dan muslimat...
 kau berikanlah aku dan rakan2 aku kjayaan didunia dan akhirat...
sesungguhnya, hanya pada Mu tempat untuk kami meminta pert0l0ngan dan luahan rasa dihati..
Ya Allah.. bantulah kami untuk per0lehi kejayaan di peringkat IPTS dan seterusnya... 
Ya Allah.. perkenankanlah permintaan dan d0a hamba Mu ini...
sesungguhnya engkaulah yg maha mendengar, mngasihani dan pengampun...
InsyaAllah... Amin...

hurmm... insyaAllah naek cti niyh kte dh mas0k sem 4...
Alhamdulillah... cptnye mse e2 blalu...
asew bersyukur sgt2 sbb kte msih lg lg dberi pluang utk c0ntinue study...
kte x bjaya dlm bdang kjururawatan... mybe bkn rezeki kte dlm bdang 2...
insyaAllah kte akn cbe y tbaik dlm bdang y kte amek skg niyh ..)
c0urse pe? kte amek dip. pngurusan dan pntadbiran islam...
k0rg t0l0ng d0a2kan kjayaan kte n kwn2 kte y len ye... =)

cuti niyh wt pe je? keje ke? jdik baby sitter? hehehehe...
cti kli niyh kte x kje p0n... d0k umah je laa..
cti x lme... 0rg nk amek keje p0n ssah... =(
tp, xpe laaa... kte d0q umah niyh pn keje gak! hehehe...
keje pew je? hehehe... agak2?? teke laa.. huhuhu..
meyh kte btau nk x? ngeee

hehehe... kte bwt keje rumah jew... huhuhuhu... 
kmas umah, sdai kaen, lpat kaen, tg0k tv, 0n9...
huhuhuhu... 2 laa kje kte... cm cti b4 niyh, kte jge m.cik kte dlm pntang...
 tp skg dye dh besau p0n... nk tg0k gmabr!
hehehe... bleyh jew...jp ae... kte upl0ad gmbr dye..huhuhu 


ni layh y kte jge cti b4 niyh... skg dye dh besau! huhuhu..

niyh 1 g... hehehe... c0meyl x... ngn ayaq liuq mleleyh nye.. hehehe

hurmm... adih bufday y kte dpt? hahaha... 
ade! kte dpt dri kkk kte n bf kte..huhuhu...
nk tg0k? hehehe... jp ae...tg0k, ade x snap picture...
~lalalalala... ha! ade p0n... jp kte upl0ad... hehehehe


hehehe... c0meyl x? mnarik en? ngn wane dye... hehehe...
kte suke cgt2! lg2 wane pink lak uh! huhuhu...
drg g came0n ri2... r0mb0ngan sk0ah drg... s0, ni laa y al0ng n k.ct bg kt kte... =)
thanks al0ng n k.ct... =) <3


hehehe...y b.f bg lak? huhuhu...  perlu ke???
tettttt............
hehehe... ni laa y bf kte bg... bese2 je... smp0ii! 
neway, thanks awk... sy appreciate awk bg ni n blanje sy mkn mcD..
thanks awk... =) <3 

niyh ade sket lg nk share gmbr time al0ng n k.ct g camer0n 
n gmbr2 y kte snap suke2... huhuhu..

hehehe... menarik x? ngeee....


s0.. e2 je laa...hehehe... erm, asew nye ni je la y tmmpu utk d'share ngn k0rg...
jeri jemari niyh p0n dh leteyh utk mnaip lg... hehehe
9t law de ppe kte share lg yewp... =)
m0ga k0rg ceria ngn ari2 y mndatang.. =p
wassalam.... =)




Friday, 8 July 2011

agak memalukan,agak x puas ati n geram sgt2 ah!

eeeee..aku x paham bet0l ahh!aku bkn marah sbb x dpt f0ll0w dye balik!aku marah, geram, sbbaku ase malu cgt2 kot!da la uh kne plak merempat kt kuala jap!ps uh mtk p'tolongan dri kawan nye BF...seb bek ah ade dye...errmmmm...x pe ah!ni sume dugaan ek?lg2 ari niyh ari juamaat...sue, saba je la ae....Allah sede=ang m'guji la uh....errrmmmmmmmmmmmmmm...............
 ps uh...t'pkse blik kolej ngn nek teksi...seb bek murah...ermm...sabau3...!

Sunday, 26 June 2011

masing2 da x betolll larhhh!!!!

ni larh daq jyra... =)

kte tgk y pling ksengalan plak nk x????
hahahaha..

salam sume....
tgh2 mlm niyh kte nk update upload jp la...
hahahahahahahaha....
nk upload td sume x tdo lg...haha...
ari niyh sme nyer da jdik x betol larh!!!
ngn begelak "galok" nyer larh!
dri pgi td lgi, smpi la skg niyh....
hahahaha...penat!semput nyer larh!

niyh antara y ksengalan ari niyh....hahaha...
uda n maie....

x paham larh ari nyh....hahaha
mmg ari niyh eppy sgt2 larh....
huhuhuhuhu....


so....smpi cni jerk la eyh...
da x tau nk tlis pe lg da niyh....ok la...
daaaaa....selamat mmbce wlaupn x bpe nk best!
hahahaahaha
niyh dye ketua kite...hahaha

Sunday, 19 June 2011

nak balik kolej sudah..... =(


Assalamualaikum...,


KUIM ~ni la tmpt aku mnuntut Ilmu 
dan mndptkn sgulung Diploma..
InsyaAllah...kte p'lu m'hargaiNya...

"MOTO KUIM"

  • Bentuk Al-Quran di atas rehal adalah melambangkan asas-asas pengajaran yang berpandukan kitab Allah kerana segala ilmu pengetahuan yang terdapat di dalamnya
  • Rehal melambangkan wadah atau tempat di mana Kolej menyediakan segala kemudahan pendidikan.
  • Lambang geometri Islam berbucu lapan yang digunapakai secara global menunjukkan komitmen KUIM untuk mencapai kompetensi yang patut dicapai oleh pelajar apabila selesai mengikuti satu program pengajian. Ianya menepati lapan domain hasil pembelajaran yang dikehendaki oleh Agensi Kelayakan Malaysia.
  • "Mortar board" melambangkan KUIM sentiasa mengutamakan kecermelangan ilmu yang disampaikan.
  • Pencahayaan yang melatarkan "Mortar board" melambangkan komitmen KUIM dalam melahirkan modal insan yang membawa keperibadian yang sempurna dan berwibawa.
  • Bentuk dimensional yang mengapit geometri Islam berbucu lapan, melambangkan komitmen KUIM menuju puncak tertinggi didalam bidang pendidikan. Ia juga membawa maksud pengabdian kepada Yang Maha Esa dalam segala aspek kehidupan.
  • Tulisan Jawi dan Rumi , yang tidak mempunyai bingkai sempadan membawa maksud komitmen KUIM untuk melepasi apa jua garis sempadan dalam mencapai visi melahirkan modal insan yang dapat memenuhi semua keperluan semasa dan pendidikan sepanjang hayat.
  • Perkataan "KUIM" dibawah rehal, yang berbentuk lurus dan tegak membawa meksud ketegasan KUIM melahirkan produk-produk pendidikan yang berkualiti dan berkarisma,akronim kepada Kolej Universiti Islam Melaka.
  • Empat warna digunakan di dalam logo iaitu :-

    i. Warna Magenta melambangkan Kolej Teknologi Islam Melaka yang dinamik.

    ii. Warna Kuning melambangkan keagungan dan kedaulatan agama islam.

    iii. Warna Putih melambangkan kemurnian dan kesucian agama Islam yang menjadi teras sistem pendidikan Kolej Universiti Islam Melaka.

    iv. Warna Hitam yang digunakan sebagai sempadan, membawa maksud pengawalan mutu pendidikan yang ingin dilahirkan oleh KUIM.
|| hurm... actually esok, 19 Jun 11 aku da kne blik kolej smula...aku mmg excited sgt nk blik kolej... tp bile pkir2 an blik asew tkt cgt... ye la... cpe x tkt en??? 20.Jun.11 aku kne g amek result... sbb uh tkt sgt2... Ya Allah, aku x nk gagal skali lg dlm idop aku... Ya Allah, aku mohon pdaMu Ya Allah... ko berikanlah Kejayaan kpd aku... bantulah HambaMu ini Ya Allah... hnye pdaMu tmpt aku m'mnta p'tongan... tp aku x nk cgt t'llu mmikirkn y (-)... aku msti pkir y (+) jgak kn???... =) insyaAllah aku akn mndpt Kejayaan stlh aku b'usaha... "Orang yang berusaha pasti akan memperolehi kejayaan kelak... InsyaAllah...."

~smpi cni jerk coretan aku! tp da blik kolej x on9 n x updated da la Fb n blogger niyh... =( tata Fb, tata Blogger! good nyte... Salam... =)~

 

Friday, 17 June 2011

sedih nye...Ya Allah...tempatkanlah ia bersama dgn org2 yg baik2...

kini tinggal kenagan Pn Wikiam a/p Eh Pot
bersama suami, Yoon Boon Chew..

Pn Wikiam bersama anak, YooveRn...

hanya tinggal kenangan... =(

seorang bapa dan anak...


SUAMI NEKAD SAMAN HOSPITAL PAKAR DI ATAS KEMATIAN ISTERI DAN BAYI...

PASIR PUTEH – Seorang suami, Yoon Boon Chew, 35, nekad ingin mengambil tindakan undang-undang terhadap sebuah hospital pakar di Kuala Lumpur di atas kecuaian kakitangannya, sehingga menyebabkan isteri dan bayi di dalam kandungan meninggal dunia.

Beliau yang merupakan seorang pegawai kerajaan dan bertugas di sana, berkata, tindakan tersebut ingin diambil oleh beliau apabila melihat sendiri bagaimana isterinya, Wikiam a/p Eh Pot, 35, diperlakukan semasa hendak melahirkan anak kedua mereka di sana.

“Kejadian ini berlaku dari jam 3.30 petang hingga 11 malam pada Selasa lalu sepanjang isteri saya menjalani rawatan di sana untuk bersalin.

“Pada awalnya isteri saya mendaftar di sana selepas doktor mendapati mendiang sudah tiba masa untuk bersalin, pada masa itu kandungannya berusia sembilan bulan dua minggu,’’ katanya kepada Sinar Harian ketika ditemui di rumah mertuanya di Kampung Siam, Kertik Buluh, Cherang Ruku, Semerak di sini, semalam.

Menurutnya, semasa proses bersalin beliau melihat kakitangan hospital tersebut berada dalam keadaan kelam kabut dan peralatan tidak mengcukupi sedangkan ia adalah sebuah hospital pakar.

Boon Chew berkata, akhirnya sekitar jam 11 malam isteri serta bayi di dalam kandungannya disahkan meninggal dunia akibat dipercayai air ketumban mendiang memasuki ke dalam saluran darah dan terus masuk ke paru-paru sehingga menghalang pernafasan.

Beliau berkata, oleh kerana rasa tidak yakin, beliau telah membuat laporan polis di Kuala Lumpur dan membawa mayat isterinya untuk dibedah siasat di Hospital Kuala Lumpur pada pagi Rabu itu.

“Melalui laporan awal daripada bedah siasat tersebut, kematian itu dipercayai ada kebarangkalian kecuaian daripada pihak hospital tersebut.

“Apa-apapun laporan sepenuhnya belum disiapkan lagi dan saya akan menunggu sehingga siap sebelum tindakan selanjutnya akan dibuat,’’ katanya.

Jenazah Wikiam yang merupakan seorang guru di Sekolah Menengah Sri Tasek, di sana, dibawa pulang ke kampung halamannya di sini, petang kelmarin di mana beliau merupakan anak kedua daripada tiga beradik kepada Ketua Kaum Siam di Semerak, iaitu Eh Pot a/l Eh Boon, 63, dan isterinya, Mek Chu a/p Isin, 57.

Tambahan oleh aku! : juga bekas guru sejarah dan geografi di Sek.Men.Keb. Puteri Wilayah, Kg. Baru... Kuala Lumpur

"Berita ni diambil dari surat khabar Sinar Harian...












Thursday, 16 June 2011

~ReNungAn KiTa BerSamA~



UnTuk baKal imAmku, baKal peRmaIsuri haTimu..
 ini mungkin saLaH seorang yang 
degil, ganas, kasar, manja, mengada, dan sebagainya. 
bersabarlah dan tabahlah mengharungiNya...

Andai aku adalah tulang rusukmu yang telah hilang,
Aku berharap...
Jika nanti Allah mempertemukan kita,
Kau akan selalu membimbingku...
Agar aku menjadi wanita yang solehah...
Yang nantinya akan menjadi bidadarimu di syurga
Kerana aku ingin kita akan disatukan di dunia dan akhirat keLak...
insyaAllah.....

Andai kau ditakdirkan untuk menjadi ayah buat anakku,
Jadilah ayah yang boleh mendidik anak kita...
Agar mereka nanti menjadi anak kebanggaan,
buat kita di dunia dan akhirat..
InsyaAllah....
Iaitu anak yang soleh dan solehah...
Yang boleh menjunjung tinggi Agama Allah...

Andai engkau ditakdirkan untukku,
Ku harap kau boleh menjadi imam buatku dan anakku...
Kau boleh menjadi pemimpin yang baik dalam rumah tangga kita,
Kau boleh mencintai aku apa adanya...
Dan boleh menyikapi kekuranganku dengan penuh kebijaksanaan...

Dan andai aku salah,
Tegurlah aku dengan kata-katamu,
yang penuh dengan kelembutan dan kebijaksanaan...

Andai aku marah....
Belailah rambutku dengan penuh kasih sayangmu,
Agar marahku boleh berubah menjadi kelembutanMu...

Andai aku lupa...
Ingatkanlah aku dengan penuh kasih sayang,
Agar nanti kau tetap menjadi suri tauladan bagiku dan anak kita...
insyaAllah....

Kerana......
Aku hanya mengharapkan imam yang baik dalam rumah tanggaku,
Yang bisa selalu membawa aku ke jalan yang diredhaiNya...
Jalan yang menuju syurgaNya bersama dirimu...

InsyaAllah...Amin...Amin Ya Allah...
kabuLkanlah doaKu ini....
kabuLkanlah peRminTaAnKu in....

kEnapA laGu niYh yG d'pIlih ae??? actually kite mmg suke sgt2 laGu niYh...

sEindaH hiAsAn aDaLah waNita SoleHah...
DeHeaRtY ~wAnItA~ 

Kau digElAr seBaGai peNyeRi duNia,
HadiRmu meLengkAp huBunGan maNusia,
BuKan saHaja diRindui yAng biAsa,
MaLah Adam tuRut sunYi taNpa Hawa...

AkaLmu seNipis biLahaN raMbUt,
TebaLkanlAh ia dEngAn limPahan iLmu,
Jua hAtimu bAk kaCa yaNg raPuh,
KuaTkanLah ia deNgan iMan yAng teGuh...

TerCipTa eNgkAu dAri ruSuk leLaKi,
BuKan dAri kAki uNtUk diaLaSi,
BukAn dAri kePala unTuk diJunjUng,
TaPi deKat diBahu uNtuk diLindUng,
DekAt jUa di hAti unTuk dikAsiHi,
EngkAuLah waNita hiaSan duNiawi...

MaNa muNgkiN....
 LahIrnYa baYanGan yAng luRus eLok,
JiKa daTangNya daRi kaYu yaNg benGkoK,
BegiTulAh perIbadi Yang diBentUk...

DidIklAh waNita deNgan keimAnAn,
BuKanNya haRta ataUpUn puJiAn,
KeLak tiDak deRita beRhaRap paDa yAng biNaSa...

Engkaulah wanita istimewa....

SeDariLah inSan isTimEwa,
BahAwa keLembUtan buKan keLemAhAn,
BuKan jUa penGhinAan daRi TuHan,
BaHkan seBaGai hiaSan keCanTikAn...

HoHoHoHoHo.... Ya Allah.....



hahahaha.... so mNganTok sgt2 siyh! aku aSe cm nk oUt la uTk sume... 
da x t'taHan lg da mata aKu niyh nk mmbukak nyer..hahaha...
actually la eN.. aku pn x taw nk tulis, memBebeL aPe..
sbb nyer???nk tAu x nPe?? hahaha...
sbb mata da ngNtok sgt2! oTaK un x leYh nK b'fUngsi ngn elOk loRh la!
hahahahahahahaha... aku rse ckup la smpi cniYh ae...
biaQ p la hanGpa sMa nk kta aPa kt aKu...
hahaha... y pntig mata aku da ngAntOk...
ok la bLoggeR ae...huhuhuhu...
goOd nyTe kwAn2....
AssaLamuAlaiKum w.b.t

hah!ni nk share sket pe yg i do today!

ni la keje aku ari niyh...nk tau ke??ni hah!
layan adeq sedara aku yg sorg niyh...huhuhuhu

niyh la 1 satu lgiyh...hahaha...
kene la dukong dye plak en???
cian dye...ngntok giler seyh!!hahahaha

bg dye ayaq plak!huhuhu...
wafi2...hehehe...
tayunkx sme kamooo wafi!!

pokok